Sağlık

Özel gereksinimli çocuk ve ergenler ihtiyaç duydukları alanlarda desteklenir.

Çocuk ve Ergen Gelişimi ve Otizm Merkezi (ÇEGOMER) multidisipliner yaklaşımla çalışmalar yürütmektedir.

Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi bünyesinde faaliyet gösteren Çocuk ve Ergen Gelişimi ve Otizm Merkezi (ÇEGOMER), çocuk ve ergenlerin gelişim düzeylerinin izlenmesinden, başta Otizmli bireyler olmak üzere tüm nörogelişimsel bozuklukların izlenmesine kadar birçok alanda multidisipliner yaklaşımla çalışmalar yürütmektedir. 0-13 yaş aralığında. Özel gereksinimli bireylerin ihtiyaçlarını belirleyip desteklemeyi amaçlayan ÇEGOMER’de misyon sahibi çocuk-ergen psikiyatristleri, uzman klinik psikologlar, uğraşı terapisi uzmanları, spor eğitmenleri ve özel eğitim öğretmenleri ihtiyaç duyulan alanlarda tedavi hizmeti vermekte, terapi ve eğitim planları uygulamak.

İlgili Makaleler

İstanbul Kadıköy’de Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi bünyesinde yer alan Çocuk ve Ergen Gelişimi ve Otizm Merkezi (ÇEGOMER), multidisipliner bir yaklaşımla ebeveynlere gelişim düzeylerinin izlenmesinde ve çocuk ve ergenlik döneminde ortaya çıkan sorunların belirlenmesinde rehberlik etmektedir.

Çocuk ve Ergen Gelişimi ve Otizm Merkezi (ÇEGOMER) bünyesinde faaliyet gösteren Otizm Rehabilitasyon Merkezi, 0-13 yaş grubu başta otizm spektrum bozukluğu olmak üzere nörogelişimsel bozukluklar için günlük yaşam becerileri ile akademik ve sosyal becerileri destekleyen rehabilitasyon programları konusunda çalışmalar yürütmektedir. .

Bilişsel gelişimden sosyal becerilere kadar birçok eğitim verilmektedir.

ÇEGOMER’den Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, sağlık ve eğitim ayağını ortada tutan merkezin erken çocukluk programı, okul öncesi ve okul programı ve lojman takip programlarının bulunduğunu söyledi. Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar için özel öğrenme güçlüğü, Otizm Spektrum Bozukluğu, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Özgül Öğrenme Bozukluğu, Motor ve Tik Bozuklukları, Down Sendromu, uyaran eksikliği, üstün zekalılık, bilişsel yetersizlik konularında bilişsel gelişim, dikkat süresi ve bilişsel gelişim , gelişimsel gecikme. ve ortak dikkat, kaba ve ince motor beceriler, el-göz koordinasyon becerileri, alıcı dil becerileri, sözel dil becerileri, somut ve soyut kavram çalışmaları, okuma ve yazma, matematik, davranış problemleri, oyun oynama ve oyun oynama, sıra bekleme ve Çalışmalar yapılır. sıra bekleme becerileri, sosyal alanlarda uyum becerileri, kendiliğinden konuşma ve başlatma becerileri, problem çözme ve muhakeme becerileri gibi alanlarda öne çıkıyor.

Otizmli çocukların ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar yapılıyor

ÇEGOMER Otizm Rehabilitasyon Merkezi’nde otizmli çocukların ihtiyaçları doğrultusunda çalışmalar yapıldığını belirten Cahit Burak Çebi, çocuk ve ergen psikiyatristleri, uğraşı terapisi uzmanları, dil ve konuşma terapistleri, klinik psikologlar, çocuk gelişimi uzmanları, özel eğitim uzmanları ve spor/hareket eğitimcileri merkezde görev yapmaktadır. . Multidisipliner bir yaklaşımın benimsendiği otizm rehabilitasyon merkezinin programlanmasında, aile ve uzman ekip işbirliği ile çocuğun bağımsızlık kazanması ve günlük yaşama katılma becerileri hedeflenmektedir.

0-24 ay ortasındaki çocukların ihtiyaçlarına göre program belirlenir.

Erken çocukluk programının 0-24 ay arası çocuklara yönelik olduğunu kaydeden Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Programda çocuk ve ergen psikiyatristleri, özel eğitim uzmanları, spor/hareket eğitimi uzmanları, klinik psikologlar, çocuk gelişimi uzmanları yer alıyor. uzmanlar, dil konuşma terapistleri ve uzman uğraşı terapistleri. Eğitim, iletişim ve etkileşim becerileri, oyun becerileri, öğrenme hazırlık becerileri, ebeveyn bağlantısı, beslenme, uyku, tuvalet, duyusal kazanım gibi günlük yaşam becerilerinin kazandırılması hedeflenir. Program çocuğun ihtiyacına göre tam gün ya da yarım gün ardışık seanslar şeklinde planlanabilir.” söz konusu.

Okul öncesi ve okul programlarında akademik becerilere katılım değerlendirilir.

Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, okul öncesi ve okul programlarında 0-13 yaş arası çocuklara yönelik çalışmalar yapıldığını, programda çocuk ve ergen psikiyatristleri, özel eğitim uzmanları, spor/hareket eğitimi uzmanları, klinik psikologlardan oluşan bir ekibin yer aldığını kaydetti. çocuk gelişimi uzmanları, dil konuşma terapistleri ve uzman uğraşı terapistleri. Çebi, programın çocuğun akademik öncesi ve akademik becerilere katılımını, günlük yaşamı yönetme becerilerini, öz bakımını, oyun/üretici ve boş zaman etkinliklerine katılımını, sosyal etkileşim ve iletişim becerilerini hedeflediğini söyledi.

evden takip

Uzm. Ergoterapist Cahit Burak Çebi, ÇEGOMER’de yürütülen konut takip programında, ailelerin merkezdeki uzmanların planladığı faaliyetleri gerçekleştirmelerini sağlayacak takip sistemi oluşturulduğunu söyledi. Çebi, “Ev takip programı, ailelerle belirli aralıklarla bir araya gelerek bilgi paylaşımını ve evde yapılan etkinliklerin değerlendirilmesini hedefliyor. Aynı zamanda okul çağındaki çocuklara destek eğitim programı olarak okul sonrası akademik becerilere katılıma yönelik tek oturumluk destekleyici programlarda planlanabilir.” söz konusu.

Aile ve uzman ekip işbirliği ile çalışmalar yürütülür.

Merkezde yer alan alanlar; danışma odaları, uğraşı terapisi ve duyu bütünleme odası, kat zamanı odası, dil ve konuşma bozuklukları odası, oyun terapi odası, özel eğitim odaları ve spor/hareket eğitimi odalarından oluşmaktadır.

Özel eğitim de verilmektedir.

Çocuk ve Ergen Gelişimi ve Otizm Merkezi (ÇEGOMER), gelişimsel özellikleri ve eğitimsel nitelikleri açısından akranlarından önemli ölçüde farklılık gösteren bireyler için de özel eğitim programları sunmaktadır. Bu bireylerin eğitimsel ve sosyal ihtiyaçlarına yönelik geliştirilen eğitim programları ve alanında eğitim almış uzman çalışanlar ile uygun bir ortamda eğitimlerine devam etmeleri sağlanmaktadır. Özel Eğitim uzmanları, bireylerin günlük yaşam, öz bakım, akademi, muhakeme ve oyun etkinlikleri; Hedeflerine ulaşmalarına, sürdürmelerine ve geliştirmelerine, bu becerileri kazanmalarına ve en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olmak için aile merkezli ve işbirlikçi çalışmayı kullanırlar.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu