Teknoloji

Porsche, Tasarımına Hayran Kalacağınız İkinci Tamamen Elektrikli Modeli Macan’ı Tanıttı: 784 km Menzil Sunuyor!

İçten yanmalı motora dayalı otomobiller yavaş yavaş tarih oluyor ve bu otomobil üreticileri birer birer elektrikli modellerini duyuruyor. Bunlardan sonuncusu Porsche olmuş. Şirketin tarihindeki ikinci elektrikli araç. Macan SUV tanıtılmıştı. Böylece Alman üretici ilk kez içten yanmalı motora sahip bir modeli elektrikli hale getirdi.

Porsche Macan SUV elektrikli modelinin özellikleri

Araçta öncelikle 100k’h kapasiteli bir batarya bulunacak. bu pilin 95kWh satışa sunulacak ve batarya 800W hızlı şarj altyapısıyla gelecek. Böylece aracı 270kW ile şarj etmek mümkün olacak. Aracın şarjının %10’dan %80’e çıkarılması sadece 21 dakika Devam edecek. Araç, doğru koşullar altında 11 kW’a kadar AC şarj da sunabilecek. Bu model, Porsche’nin Audi ile birlikte geliştirdiği Premium Platform Electric mimarisi üzerine inşa edilecek.

Alman şirket, aracın teslimatı yaklaştığında aracın EPA tahmini menzilini açıklayacağını söylüyor. WLTP aralıkları açıklandı. Buna göre Macan 4 modeli normal kullanımda ve şehir içinde 613 km’ye kadar yol kat edebiliyor. 784 km’ye kadar kadar bir aralık sunacaktır. Turbo için ise bu oranlar 591 ve 765 km olarak açıklandı. EPA bilgilerinin bundan biraz daha az olacağını savunuyoruz.

Yeni Macan 2 farklı versiyonla gelecek

Macan 4 ve Macan Turbo İki farklı elektrikli Macan SUV modeli olacak. Her iki araç da dört tekerlekten çekiş için çift motora sahip olacak. Macan 4, 402 beygir güç üretecek ve 649 nm çekiş gücüne sahip olacak. 0’dan 100’e 4,9 saniye gibi kısa bir sürede çıkan aracın en yüksek hızı ise 218 kilometre olacak. Turbo modelde ise motor 630 beygir güç, 1130 nm çekiş gücü sağlayacak ve 0’dan 100’e sadece 3,1 saniyede çıkacak. 260 kilometreMaksimum hız sunacak.

Her iki Macan modeli de standart olarak havalı süspansiyonla gelir ve Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) Elektronik sönümleme kontrolüne sahip olacaktır. Araçlarda kullanılan çift valf teknolojisi sayesinde Porsche Konfor ve performans arasında daha geniş bir yelpaze” ve ” f Farklı sürüş programları arasında daha belirgin özellikler“Aracın sadece 0,25 olan aerodinamik sürükleme katsayısı da onun çok hızlı ve çevik bir araç olabileceğini gösteriyor.

Elektrikli Macan ilk kez isteğe bağlı arka aks yönlendirmesi Ayrıca maksimum beş derecelik direksiyon açısına sahip olacak. Bu, şehir içinde dönüşü kolaylaştıracak ve araç merkezi caddelerde bile rahatlıkla hareket edebilecek. Bagaj açısından bakıldığında ön kabin bu araç için biraz küçük, ön bagajı ise sadece 56 litre.

Macan’ın gözü güçlü yollara dikilmiş durumda

Porsche’den bir tane arazi aracı olarakTanıtılan Macan, muhtemelen 911’in efsanevi performansını Paris-Dakar rallisinde sergilemeyecek ancak 22 inçlik jantlarıyla araç, mevcut modelden 8,6 cm daha yüksek olacak.

Aracın içinde sürücüler, artırılmış gerçeklik kullanan bir baş üstü ekranla karşılanacak. Sanal navigasyon oklarıyla karşımıza çıkacak araç, 12,6 inçlik merkezi dokunmatik ekrana ve 10,9 inçlik ekrana sahip olacak. Aracın fiyatı ise 80.450$’dan başlayan fiyatlarlabaşlayacak.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu